حمایت شورای همبستگی قبیله‌ای یمن از عملیات «نصر من الله»  
کد خبر: 3845660
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

حمایت شورای همبستگی قبیله‌ای یمن از عملیات «نصر من الله»  

گروه بین‌الملل ــ شورای همبستگی قبیله‌ای یمن انجام عملیات «نصر من الله» را به فرماندهی انقلابی و سیاسی یمن و قبایل این کشور تبریک گفت و از قبایل خواست تا با مال و جان در همه جبهه‌ها حضور داشته باشند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المسیره نت»، این شورا در بیانیه‌ای تأکید کرد: در طول 5 سال از تجاوز دشمن سعودی به یمن که به شکست نظامی، اجتماعی، اخلاقی، انسانی، سیاسی و اقتصادی آنان انجامید، قبایل یمن با هشیاری کامل در مقابل آنان ایستادند و به این متجاوزان ترسو، خسارات جبران‌ناپذیری وارد کردند.
 
این شورا به عملیات نظامی «نصر من الله» علیه مواضع سعودی‌ها در نجران اشاره و تأکید کرد: به همین مناسبت، شورای همبستگی قبیله‌ای یمن به همه شیوخ و فرزندان وفادار قبایل یمنی و همچنین به فرماندهی این عملیات و قهرمانان نیروهای مسلح یمن تبریک می‌گوید و پیروزی در این عملیات را حمایت و یاری خداوند و نتیجه پایداری و جهاد ملت مؤمن یمن می‌داند.
 
شورای قبیله‌ای یمن همچنین خواستار ادامه مبارزات ملت یمن و حضور مالی و جانی در همه جبهه‌ها علیه دشمن شد و از افراد فریب خورده و کسانی که این تجاوزات را تأیید می‌کنند خواست تا در برقراری آشتی ملی و گفت‌وگوی سیاسی سرعت بخشند تا کرامت همه مردم یمن محفوظ بماند.
 
یادآور می‌شود، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه شنبه اعلام کرد که این نیروها طی عملیاتی موفقیت‌آمیز به‌ نام «نصر من الله» در محور نجران، یک تیپ کامل از ارتش سعودی را به‌اسارت درآورده و صدها دستگاه و خودروی نظامی و زرهی را به‌غنیمت گرفته‌اند و همچنین صدها کیلومتر را در این محور «آزاد کردند». طبق گفته این سخنگو، این عملیات بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین عملیات از آغاز تجاوز سعودی علیه یمن محسوب می‌شود.

رئیس کمیته اسرای یمن نیز اعلام کرد که صد‌ها جسد نظامیان متجاوز پس از عملیات نصر من الله در نجران پراکنده است و ائتلاف متجاوز سعودی اجازه جمع آوری آن‌ها را به سازمان صلیب سرخ نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha